Thursday, July 04, 2019

THE FAKE ARAB ISLAM UMNO-PAS MALAY POOR IS DESTROYING MALAYSIA...THEY ARE ORGANISING POVERTY IN MALAY (LIKE FAKE CHINESE BEGGERS BEING RECRUITED ALL OVER THE WORLD BY ORGANISED CRIME...ITS A JOB) TO KEEP THE MEGA RICH ELITE ARAB ISLAM MALAY SULTAN-AGONG-GOVENOR UMNO-PAS MALAYS RICH FOREVER LIKE MAFIA CRIMINALS.....THEY ARE CALLED SHARIAH COMPLIANT TABUNG HAJI PONZI MAFIA!!


Make NO Mistake that for as long as these Scumbags of Enforce Dissappearance exist in MalaysiaL and operate with impunity like the kiling of Altantuya, Pastor Koh, Helmi & wife, Che Amri, Orang Asli systemic ethnic cleansing, the NON return of Diksa Prasana as hindu to Mrs Gandhi....we WILL CONTINUE TO OPERATE TO DESTROY MALAYSIA ECONOMY TO THE POINT OF BREAK UP TO 12 New Nation and to HELL WITH Sultan -Agong-Shariah ARAB Malay UMNO-PAS IS Brotherhood of ISLAM Ideology @#$&*!...ALL IS ISLAM HAMAS-HEZBOLLAH Sympatizer-supporters will BE TREATED WITH CONTEMPT.....  SECULAR MALAYSIA SPIT AND SHIT ON THESE ISLAMIC TERRORIST OF MALAYSIA....and IF you Arab Malay sultan-agong UMNO-PAS thinks you can remain SAFE IN YOUR EVIL......Watch the Agenda 2020.....SACK MALAYA FROM SABAH-SARAWAK To BE A PROVEN NATION OF SUCCESS LIKE SINGAPORE...NOT THIS RACIST ISLAMIC CRAP AND ROBBERS OF EVEN TABUNG HAJI..>THE MECCA SHARAIH COMPLIANT PONZI  FUND FOR NON MUSLIM TAXPAYERS TO ETERNALLY SUPPORT AND PROP UP!!.>>GO TO HELL...BOYCOTT MALAYSIA ECONOMY, PALM OIL AND EVERY THING HALAL ISLAM MALAYSIA....HELP ANY OTHER RACE AND RELIGION EXCEPT ARAB MALAY MUSLIM!!

THE FAKE ARAB ISLAM UMNO-PAS MALAY POOR IS DESTROYING MALAYSIA...THEY ARE ORGANISING POVERTY IN MALAY (LIKE FAKE CHINESE BEGGERS BEING RECRUITED ALL OVER THE WORLD BY ORGANISED CRIME...ITS A JOB) TO KEEP THE MEGA RICH ELITE ARAB ISLAM MALAY SULTAN-AGONG-GOVENOR UMNO-PAS MALAYS RICH FOREVER LIKE MAFIA CRIMINALS.....THEY ARE CALLED SHARIAH COMPLIANT TABUNG HAJI PONZI MAFIA!!...

And USELESS SHARIAH COURTS DOES NOTHING TO ROBBERY.....WHY SPEND $9 BILLION RINGGIT YEARLY TO UPHOLD THESE USELESS ISLAMIC ENTITIES WITH TAX MONEY...JAKIM, JAIS, MAIS...and ALL THOSE ISLAMIC CRAP Organisation Sponsored by HARAM Money...TAK MALU!!

Still the 9 Sultan-Agong for 60 Years have NOT Said one thing of the Tabung Haji Ponzi, 1MDB, MAS, Felda Ponzi...and all Corruption for 60 Years.....SACK THEM ALL...FAKE Defender of Islam and Malaysia Wealth....Only Defender of Own Wealth like Sultan Johor RTS-Forest City $5 Billion Free money into own pocket!! 

Melayu Tulin mula sedar Realiti Negara MaluSIAL yang Idamkan Undang2 SIAL Shariah, Jakim Jais Melayu Arab UMNO-PAS Sultan -Agong (3R) Bangsat Negara...  Realiti sebenar adalah Malaysia SUDAh Bankrupt dan golongan Elit Arab Melayu UMNO-PAS sultan-agong-govenor Isalam Shariah sudah curi harta Melayu tulin DEMI KEPENTINGAN SENDIRI.....Apa guna selepas 60 Tahum ...Seluruh GDP MalaySIAL lebih Kurang dari Negara Yang Malaya Pecat Singapura sejak 60 Tahun Dulu??  INI Realiti MalaSIAL....MAS dah Mampus, Bank dah Lingkup, Tabung Haji Ponzi di Agungkan, Duit Tanah Felda dan anak2 awak dimasukan dalam Pocket Sultan-sultan Genocide Ethnic Cleansing  RTS Johor dan Agong......

Awak Ingat Allah tak ada mata.....Malaysial AKAN MAMPUS JUGA  Kalau tak Tahu Hadapi CABARAN Ekonomi YANG LEBIH SERIUS dalam 2-3 Tahun Lagi

Harap UMNO Hapuskan MalaysiaL sampai retak 12 Negara Baru...Usah cakap lagi ..>Singapura dah Malukan golongan arab melayu Islam UMNO-PAS -sultan-agong-govenor Shariah Jakim Jais.....agenda 2020 pecat malay dari sabah-sarawak....Idamkan 12 negara singapura baru...Orang arab Melayu UMNO-PAS boleh Hijrah ke Syria, Libya, pakistan dan tunggu Kalifah datang!!

FROM KADIR JASIN...reprint

Kalau pun ada kerajaan PH jual harta negara, ini adalah harta yang sudah pun dijual oleh Najib dan kerajaan BN masa mereka berkuasa macam tanah TRX, tanah Bandar Malaysia dan Edra Global Energy. Itu pun mana yang tidak terlambat kita runding semula dan berjaya kurangkan belanja dan dapat syarat yang lebih baik daripada yang Najib rundingkan.  Ambil contoh ECRL yang kita berjaya kurangkan kos sebanyak RM21.5 bilion.

Yang lain yang kita dengar dijual itu adakah harta syarikat (korporat) yang sememangnya boleh dijual beli. Itu pun kerana terpaksa jual untuk tampung hutang yang Najib tinggalkan dan kerugian besar yang Najib dan konco-konco dia buat. Kita tidak jual sesuka hati macam Adnan Mansor buat dengan tanah Bandaraya Kuala Lumpur. Hanya aset korporat yang tidak terlalu penting, tidak strategik atau rugi terlalu besar kita jual.

Aset penting dan strategik macam yang dimiliki Felda dan Tabung Haji (TH) dijual kepada agensi milik kerajaan sendiri. Lebih kurang dari tangan kiri kepada tangan kanan. Penerbangan Malaysia (Mas) pun kalau ada pembeli tempat, kita wajib bagi keutaman kepada mereka sebelum kita berunding dengan orang luar. Cukuplah kerajaan dan pembayar cukai bagi kepada Mas RM25 bilion sejak tahun 2001.

Kalau tak percaya, tengoklah TH. Dari awal lagi kita bagi amaran dan kita bantah Najib lantik konco dia, Datuk Seri Panglima Abdul Azeez Abdul Rahim, jadi pengerusi TH. Kita tahu siapa dia ini. Tapi Najib masa dia berkuasa dia tak dengar nasihat siapa pun kecuali konco-konco dia dan bini dia, Datin Paduka Seri Puti Reno Rosmah Mansor.

Abdul Azeez dilantik jadi pengerusi TH pada 1 Julai 2013. Kalau ikut gelaran menanglah dia ni Melayu yang hebat – Datuk Seri Panglima. Tapi panglima apa? Dalam masa tak sampai lima tahun TH lingkup. Berikut inti pati laporan/penjelasan yang saya dapat daripada beberapa sumber termasuk TH sendiri dan Kementerian Kewangan mengenai bala yang timpa TH:

1.Pengurusan dan pentadbiran terdahulu telah menyeleweng dana Tabung Haji melalui pembelian yang meragukan sehingga rugi RM10.2 bilion.

2.Pengurusan juga telah memanipulasi standard perakaunan untuk mengelakkan akaun mereka menunjukkan kerugian dan dengan itu boleh bayar hibah yang tinggi. Mereka guna duit penyimpan untuk bayar hibah. Maksudnya makan modal.

3.Untuk selamatkan Tabung Haji, Kerajaan terpaksa beli aset TH yang telah jatuh nilainya dengan harga yang lebih tinggi daripada harga pasaran. Kerajaan beli aset TH yang nilainya RM9.7 bilion dengan harga RM19.9 bilion melalui syarikat milik kerajaan Urusharta Jemaah Sdn Bhd.

Kerajaan tak jual harta TH kepada orang luar atau kepada Cina DAP macam didakwa oleh sesetengah pensyarah dan profesor “kangkung” serta lebai penjaja agama. Tak macam Najib jual Edra kepada syarikat negeri China. Alhamdulillah Abdul Azeez telah pun didakwa di mahkamah dan siasatan telah dan sedang dilakukan ke atas bekas ahli lembaga pengarah serta pengurusan kanan TH.

Yang banyak jual aset negara dan aset GLC kepada orang luar ni Najib dan konco-konco dia. Bila tak ada duit untuk bayar hutang atau untuk isytihar dividen yang tinggi mereka jual aset untuk jana keuntungan luar biasa. Hari demi hari harta negara dan aset GLC makin berkurangan atau susut nilainya. Kemampuan untuk buat keuntungan semakin tipis maka akhirnya jadilah macam TH.




Banyak Lagi Najis

Masalahnya bukan di TH dan Felda saja Najib dan konco-konco dia buat “najis”. Banyak lagi tempat yang mereka geledah dan perah. Berikut saya senaraikan secara sepintas lalu butir-butir yang saya peroleh daripada sumber rasmi, separuh rasmi dan media massa mengenai “tahi” yang Najib dan konco-konco dia tinggalkan:

1MDB

1.Kerajaan sekarang sedang tanggung RM32.2 bilion hutang 1MDB.

2.Jumlah ini bagaimanapun belum masuk bayaran faedah dan bayaran lain yang berkaitan dengannya.

3.Aset 1MDB tidak mampu jana hasil untuk bayar faedah dan bayar balik pinjaman maka dengan itu perlu ditanggung melalui peruntukan Kerajaan. Kita yang bayar cukai dan anak cucu kitalah yang tanggung.

4.Jumlah faedah dan bayaran balik pinjaman yang Kerajaan kana tanggung dianggarkan lebih RM50 bilion.

FELDA

1.Kelemahan tadbir urus dan penyelewengan seperti beli harta dengan harga yang terlalu tinggi telah jejaskan kewangan FELDA. Bagi pulihkan balik Felda Kerajaan terpaksa suntik RM6.2 bilion.

2.Contoh terbaik penyelewengan ialah apabila Felda “dipaksa” beli syarikat ladang PT Eagle High Plantation di Indonesia dengan nilai RM2.1 bilion walaupun harga pasaran hanya RM1.0 bilion. Pada akhir tahun 2018, nilai pelaburan ini telah jatuh kepada RM600 juta saja.

3.Ini semua kerana pemilik PT Eagle High Plantation adalah kawan baik dan konco Najib bernama (Tan Sri) Peter Sondakh, seorang Cina Indonesia.

SSER

1.Skandal saluran paip gas Sabah bernilai RM9.4 bilion ini melibatkan syarikat dari negeri China.

2.Konspirasi menipu ini jelas bila bayaran RM8.3 bilion atau 88 peratus dibuat sedangkan kerja pembinaan yang dilaksanakan hanya 13 peratus. Itu pun tidak dapat disahkan secara rasmi.

LTAT

Satu lagi skandal yang dikhuatiri akan meletup ialah Lembaga Tabung Angkatan Tentera (LTAT) yang melabur pencen anggota Angkatan Tentera Malaysia (ATM). Apa yang ditemui sehingga ini ialah:

1.Tindakan pengurusan terdahulu telah jejaskan kedudukan kewangan hingga susah bagi LTAT hendak isytihar dividen bagi tahun kewangan 2018.

2.Sebagai contoh, LTAT telah “dikerah” untuk beli syarikat konsesi “automated enforcement system” (AES) dengan harga RM555 juta walaupun projek tersebut dikhuatiri tidak berdaya maju dan ditentang oleh pengguna jalan raya.

3.Yang peliknya, ada ahli lembaga pengarah yang duduk dalam lembaga lebih 20 tahun dan kumpul saham anak syarikat LTAT sampai hampir RM150 juta.

Saya yakin iaitu setelah selamatkan TH dan Felda, kerajaan tentulah tidak akan abaikan kebajikan anggota dan pesara tentera. Sekali lagi kerajaan PH kena bersihkan “najis” yang kerajaan BN tinggalkan. Najib ni lama jadi Menteri Pertahanan.

SRC International Sdn Bhd

1.SRC ni asalnya anak syarikat 1MDB. Tapi bila tak mampu bayar balik hutang, Najib pindahkan ke Kementerian Kewangan. Masa itu dia Perdana Menteri merangkap Menteri Kewangan.

2.Seperti yang kita dengar dalam laporan perbicaraan Najib sekarang, dia arah Kumpulan Wang Persaraan (KWAP) supaya bagi pinjaman RM4 bilion kepada RSC yang sebanyak RM42 juta didakwa masuk ke dalam akaun peribadi dia.

3.Hutang RM4 bilion ini dijamin oleh Kerajaan Pusat tapi SRC ni tak ada aset untuk bayar balik hutang KWAP. Nak bayar faedah pun tak ada duit.

4. Jadi siapa yang kena tanggung “tahi” yang Najib buat ini? Jawabnya Kementerian Kewangan. Akhirnya kita yang bayar cukai dan anak cucu kitalah yang kena tanggung “tahi” Najib ini.

Bayaran balik Cukai Jualan GST

1.Kerajaan BN kata hasil cukai dan kedudukan kewangan kerajaan lebih kukuh kerana GST. Tapi dia tak ambil kira rebat cukai pendapatan dan GST yang kena dipulangkan kepada pembayar cukai.

2.Bila Kerajaan PH ambil alih, kita dapati Najib berhutang RM37 bilion kepada pembayar cukai. Kita paksa sediakan RM37 bilion untuk bayaran balik tertunggak iaitu RM19 bilion untuk GST dan RM18 bilion untuk cukai pendapatan.

3.Jumlah itu tak dapat dibiayai dengan hasil biasa jadi kerajaan terpaksa minta dividen khas RM30 bilion dari Petronas.



Jangan Jadi Munafik

Tok haji, tok lebai, petani, nelayan, kakitangan kerajaan, profesor tulen dan profesor kangkung marilah kita berfikir dalam sikit. Kalau Najib ni tak ada apa-apa nak sembunyi, pasal  apa dia bantah sangat akta wajibkan Ahli Parlimen macam dia isytihar harta? Boleh kata semua Ahli Parlimen PH dah isytihar. Jadi pasal apa pembangkang liat sangat?

Dulu masa skandal 1MDB mula timbul, Najib kata dia kaya dan banyak duit sebab “legacy” – keturunan. Memanglah keturunan dia kaya, terutama sebelah ibu. Datuk dia, Almarhum Tan Sri Mohamed Noah Omar atau “Noh Berot”, adalah rakan kongsi mendiang Tan Sri Lim Goh Tong dalam projek judi dan riadah Genting Highlands. Gelaran “Noh Berot’ ni adalah kerana dia belajar di Beirut, Lebanon.

Berkenaan pensyarah yang menuduh kerajaan PH jual RM20 bilion aset negara dalam masa 400 hari itu, nama yang dia pakai adalah Abdul Muein Abadi. Dia dakwa dia pensyarah program Sains Politik UKM. Rencananya yang bertajuk “Eksklusif: 400 hari PH jual lebih RM20 bilion aset negara” itu disiarkan, antara lain, oleh portal politik Umno-Online. Maaf cakaplah rasa macam ada konspirasi.

Naib Canselor UKM ni nama dia Prof. Ir. Dr Mohd Hamdi Abdul Shukor. Dia ni lantikan zaman kerajaan PH oleh Menteri Pendidikan Dr Maszlee Malik. Punyalah baik kerajaan PH dan si Maszlee ni maka turut dilantiknya bekas menteri kabinet Najib, Tan Sri Abdul Wahid Omar, untuk jadi pengerusi lembaga pengarah UKM. Jadi saya mintalah Maszlee bagi penjelasan dan pencerahan kalau dia baca blog kita ini. Takut-takut kita ni jadi mangsa mainan kayu tiga oleh "the deep state". A.Kadir Jasin

Related image
Najib Now Cries “Unfair” To Disclose 
Side Incomes, After Stolen RM2.6 Billion....
Najib Razak should be the last person on the planet to be upset with a special motion, approved on July 1, compelling all MPs (Member of Parliaments), senators, their spouses, their children aged 21 years old and below, and trustees to declare their assets. Does not he want to combat corruption and promote transparency, even though he has lost power?

After all, he was the former prime minister who instructed the Inland Revenue Board (IRB or LHDN) to chase after individuals and business owners for unpaid taxes. Even though the business people had paid their taxes, they were forced to pay more during his regime, failing which they were blacklisted and had their passports impounded – effectively banning them from leaving the country.

So, it’s jaw-dropping that Mr. Najib, who believed he was the best premier the country had ever produced, cries like a baby against the government move to ask MPs to declare their wealth. He said it was “unfair”, arguing that some assets did not come from their allowances as parliamentarians. He gave the examples of lawyers or architects who had other sources of income.

Mr. Najib, who lost in the May 9 General Election last year, complained to reporters at the Parliament lobby – “For example, some of us are lawyers or architects. We will have other sources of income. So, if the other sources of income are deposited into the same account and declared as our assets, it is unfair because the declaration is based on our incomes as MP.”

Exactly what type of grass Najib Razak has been smoking lately? Was he trying to admit that tax evasion was his favourite pastime? If MPs prefer, they can choose to deposit their side incomes into different bank accounts. At the end of the day, however, they must still declare their main and miscellaneous incomes to the tax man – the Inland Revenue Board.

While it’s true that many MPs, despite being lawmakers or parliamentarians, are also practising lawyers or accountants, the issue here isn’t about their other sources of income. The issue here is about whether their wealth was derived from legitimate sources of income. It’s about whether their incomes were legally earned, and not from dubious means.

Related image
Najib Razak and Rosmah Mansor Mafia Ponzi Tabung Haji...

Image result for 9 sultan group photo malaysia  
Ketua Mafia Ponzi  Perompak Tabung Haji-Felda Arab Melayu sedang bersidang Miskinkan & Bodohkan Melayu


It’s funny that Najib brought up lawyers and architects as examples. His hotshot lawyer, Shafee Abdullah, faces money laundering and tax evasion charges last September. Apparently the disgraced UMNO lawyer allegedly received proceeds of unlawful activities via two cheques belonging to Najib worth RM4.3 million (Sept 13, 2013) and RM5.2 million (Feb 17, 2014).

Najib’s own brother – Nizam Razak – was exposed of having an offshore company registered in the British Virgin Islands. Nizam, an architect, was discovered among leaked documents from Panama-based law firm Mossack Fonseca. According to the ICIJ last June, the new documents revealed details of “swollen bank accounts and offshore assets of political figures accused of state-wide looting”.

ICIJ (International Consortium of Investigative Journalists) also revealed two offshore companies owned by Najib’s son – Mohd Nazifuddin. Mr. Nazifuddin was linked to a Get-Rich-Ponzi-Scheme called UFUN. In 2015, all hell broke loose when the uFun Store had allegedly swindled 120,000 people involving at least 38 billion Baht (US$1.13 billion, £720 million, RM4 billion) in Thailand.

It’s not hard to understand why Najib disagrees that every lawmaker must declare their assets, including their immediate family members. He wasn’t speaking on behalf of the opposition MPs though, but merely defending his own families, who happen to be a bunch of crooks. His wife, Rosmah Mansor, faces 20 charges of corruption and money laundering.

Najib himself is facing a whopping 42 charges of criminal breach of trust (CBT), money laundering and abuse of power. U.S. Department of Justice revealed “Malaysian Official 1”, later identified as Najib Razak, of having received around US$681 million (popularly known by Malaysians as RM2.6 billion) of stolen 1MDB money via Falcon Bank, Singapore on 21 and 25 March 2013.

In fact, the crooked family was so wealthy that when the police raided the luxury condominiums belonging to Najib’s children at Pavilion Residences last year, the authorities found cash, 12,000 pieces of jewellery, 567 handbags (comprises luxury handbags from 37 different designers, including Chanel, Prada, Hermes and ultra-luxury Bijan), 423 watches, 234 sunglasses – worth RM680 million.

So, how possibly could Najib declare his cash and jewellery worth RM680 million as legitimate assets derived from side income? If only he had declared the RM2.6 billion found in his personal bank accounts as a political donation before he get caught. Clearly, all the opposition MPs, especially UMNO warlords, would not be able to explain their massive hidden assets if they declare them.


Pavilion Residences - Police Raid Najib and Rosmah Resident- Boxes of Handbags, Cash Jewellery Loaded To Truck
$800 Million Side income Rosmah-Najib-Zahid UMNO Bangsat Negara!!
Of course, the former prime minister said asset declarations should be based on what MPs get from their parliamentary allowance. Was he trying to insult people’s intelligence? If every lawmaker declares their assets based only on their salary and allowance as an MP, then everyone would look as clean as a whistle. How could Rosmah afford 12,000 pieces of jewellery based on Najib’s salary and allowance?

Last year, ministers and MPs from the new ruling Pakatan Harapan government have voluntarily declared their assets to the MACC, of which were published on the commission’s website. For example, the assets of MP Ngeh Koo Ham, together with his wife and children, are valued at RM77 million, although he later clarified that his personal assets are actually RM82 million.

Ngeh’s wealth was derived from him being a lawyer for 32 years, not to mention side income from his investments. Prime Minister Mahathir Mohamad and his wife possessed assets worth RM32.3 million, while his son, MP Mukhriz, is worth RM25.1 million. There are dozens of millionaires among the MPs from the ruling government who had declared their assets.

Why is it so hard for the opposition MPs to declare their assets? If Mahathir, allegedly was the man responsible for US$100 billion lost during his 22 years of iron-fist rule from 1981 to 2003, had no issue declaring his assets, why can’t Najib? In the same breath, why did holy men from PAS Islamist party was so afraid to declare their wealth that they had to cook up some “fake hadith” to justify their refusal?

There’re basically three reasons why Najib and his minions refuse to declare their assets. First, the bulk of their assets came from suspicious sources like corruptions or kickbacks. Second, they most likely did not declare to the tax man about their ill-gotten wealth. Third, they have transferred their unexplainable fortune to their children or nominees for safekeeping.

Amusingly, Najib, like his good friends in PAS, has also flashed security card as an excuse not to reveal their assets. This may sound mind-blowing, but he and his family members can be assured – even guaranteed – of personal safety. No one wants to see them harmed in anyway. That’s because everyone is waiting for the day the crooks, Najib and Rosmah, are safely delivered to prison. - FT

Image may contain: one or more people and text
No photo description available.
Padan muka Najib, menyamoon lagi duit Kerajaan dan duit rakyat. 
Tak isytihar harta walaupun notis dah diberi.  7 tahun tak payar bayar Cukai...INI Ideologi ajaran Shariah Islam bangsa bangsat APA?...Hapuskan Lah Shariah...Tak buat apa...Potong tangan ...tunggu apa PAS Hadi!!

No comments: